5 Eylül 2019 Perşembe

Eticaret izmir firmaları

Fiziki mağazalar uzun yıllardan beri varlığını sürdürüyor ve satış yapabilmek için sürekli farklı stratejiler geliştiriyorlar. Geçtiğimiz yıllardan bu yana oldukça popülerleşen internet alışverişi sayesinde de e-ticaret sitelerinden çok fazla şey öğreniyorlar. Ancak tıpkı fiziki mağazaların e ticaret sitelerinden aldıkları taktikler gibi, eticaret siteleri de fiziki mağazalardan çok fazla şey öğrenebiliyor. 

Bunun sebebi ise fiziki mağazaların geçmişinin e-ticaret sitelerinin yaygınlaşmasından çok daha önceye dayanması ve stratejilerinin başarısının kanıtlanması oluyor. Eğer e-ticaret sitenizin yönetiminde daha da başarılı olmak istiyorsanız fiziki mağaza yönetiminin stratejilerinden de yararlanmanız gerekiyor. Fiziki mağazalar tamamen müşteri memnuniyeti odaklı olup stok yönetimi ve müşteri ilişkilerine de oldukça önem gösterirler. E-ticaret sitelerinde de bu noktalara özen göstermek gerekiyor. 

Akıllıticaret.com eticaret izmir olarak sizlere bu yazımızda e ticaret sitelerinin fiziki mağaza yönetimlerinden alabilecekleri taktikleri ve stratejileri anlattık. Öncelikle fiziki mağazalarda müşteri mağazaya girdiği anda onu karşılamak ve ilgilenmek oldukça önemlidir. Bunun için mağazada çalışan satış personelleri vardır. Müşterinin mağazadan beklentilerini sorar ve onlara yardımcı olurlar. Amaçları genelde müşterinin memnuniyetini sağlamak, aradığı ürüne ulaştırmak ve ilgisini çekebilecek diğer ürünleri de tanıtıp daha fazla satış yapmaktır. 

Aynı şekilde e-ticaret sitelerinde de canlı destek yardımı ile müşterilerinizi karşılayabilir ve sorularını yanıtlayabilirsiniz. Fiziki mağazalarda ayrıca çalışan satış personeli müşterinin ürün ile merak ettiği bütün soruları yanıtlar. Ürünün kullanıldığı alanları ve daha detaylı faydalarını da müşteriye anlatarak ürünü pazarlar. Siz de eticaret sitenizde ürünlerinizin açıklamalarına ürünün içeriğinden başlayıp kullanım alanları ve detaylarını eklerseniz müşteriyi ürünü satın almak için teşvik edebilirsiniz. 

Ürünün kullanılışını gösteren videolar da oldukça ilgi çekiyor. Fiziki mağazalarda dükkanın en çok müşteri çeken zaman aralıkları, reklam bütçeleri, stok ve depo maliyetleri, en çok satılan ürünleri, çalışan personelin ücretleri, kampanyalardan elde ettikleri gelirleri, günlük, haftalık, aylık ürün satış adetleri gibi birçok veriyi düzenli olarak analiz edip mağazanın raporu çıkartılır. Siz de e ticaret sitenizde bu verileri düzenli olarak analiz edip siteniz için doğru stratejileri uygulamalısınız. Fiziki mağazalarda ayrıca devamlı müşteriler için özel ürünler ve kampanyalar oluşturulur. 

Bu da müşterinin kendini özel hissetmesini ve bu mağazadan sürekli alışveriş yapmasını sağlar. Siz de eticaret sitenizin üye ve daha önce alışveriş yapmış kullanıcılarını tespit edip, aldığı ürünler doğrultusunda ona özel ürünler sunmalı ve kampanyalar oluşturmalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder